top of page
  • Zdjęcie autoraLudomir

Co dalej z blogiem?

Zaktualizowano: 4 lis 2022


Wordpress

Zmiany zawsze rodzą obawy, często niepotrzebnie i niesłusznie. Ze względu na przeniesienie bloga z Onetu (Platformy Blog.pl) na WordPress postanowiłem napisać parę słów “co i jak?” Jak dalej blog będzie funkcjonował?

Sprawy techniczne


Najważniejsza kwestia, to to, że blog udało się bezproblemowo przenieść z Blog.pl na WordPress.com, wystarczył prosty eksport pliku XML żeby cała treść, wszystkie wpisy, zdjęcia, komentarze itd. zostały w całości przeniesione.


Kolejna sprawa, jako że Blog.pl był oparty na WordPressie, obsługa platformy bloga wygląda tutaj bardzo podobnie. Jednak pojawiły się pewne zmiany. Z przyjemnością stwierdzam, że są one głównie pozytywne.


Na wstępie już mogłem zauważyć, że WordPress.com oferuje większą liczbę motywów do wyboru. Jednocześnie jednak nie doszukałem się szablonu Mystique, jaki miałem na Blog.pl, a z tych dostępnych trudno było mi znaleźć szablon, który będzie mi pasował. Ale w końcu taki znalazłem. Wybrałem szablon P2, który jak widać, sprawia, że blog wygląda trochę jak tablica Facebooka albo Twittera.


Kolejna rzecz, WordPress daje mi możliwość dużego dostępu danych do statystyk bloga, nie tylko widzę ile mam odwiedzin, w tym odwiedzin unikalnych, ale także skąd pochodzą wejścia na stronę, czy konkretny wpis, z których linków, z którego kraju pochodzą itd. Z punktu widzenia promocji bloga i jego pozycjonowania to bardzo cenne informacje. Następna zmiana na plus to możliwość wstawienia Translatora Google, który umożliwia każdemu czytelnikowi zmianę języka treści bloga na swój język ojczysty. Pozytywna zmiana to także to, że działa tutaj opcja otworzenia linku (w treści wpisu) w nowym oknie. Na Blog.pl to raz działało, raz nie, tutaj działa za każdym razem. Z tego co widzę, jest też więcej Widgetów, różnych dodatków do wyboru.


Jedynym praktycznym minusem jest brak wtyczki All in One Seo. Ale szczerze powiedziawszy, mimo stosowania jej na “starym” blogu i tak strony w Google indeksowały się po swojemu. Oczywiście zmiana adresu bloga wiążę się z tym, że trzeba go od nowa pozycjonować itd. No ale blog i tak jest nowy, więc nie jest tak dużo do nadgonienia. Lepiej że Platforma Blog.pl zamyka się teraz, niż gdyby działo się to gdy blog istniałby już od lat.

Kwestie dotyczące treści bloga


Zbliża się okres świąteczny, więc naturalnie że mam trochę mniej czasu na pisanie. Jednak po świętach wracam do dalszej działalności. Będę się starał, żeby na blogu pojawiał się co najmniej jeden wpis tygodniowo. Tematów do omówienia jest jeszcze bardzo dużo. Zamierzam poruszać kwestie dyskryminacji i problemów mężczyzn zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.


Trzymajcie kciuki, pozdrawiam

Ludomir

5 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page